Mastrat hos
Stockholm Mastering

Stockholm Mastering
på Facebook!

Thomas Eberger

Jag har arbetat med mastering sedan år 2000 och har lyckats mastra ett stort antal produktioner sedan dess. Mellan åren 2000 och 2008 var jag anställd masteringstekniker hos Cutting Room AB och år 2009 startade Sofia och jag Stockholm Mastering tillsammans. En gång i tiden läste jag till ljudtekniker på Musikhögskolan i Piteå, där jag numera undervisar i en masteringkurs varje höst tillsammans med Sofia.

Genom åren har jag mastrat skivor med bland andra:

Amon Amarth, Beady Belle, Bert “East” Östlund, Bleeding Through, Bo Kaspers Orkester, Buford Pope, Carl Norén, Club 8, Dark Funeral, Darkane, David Wilczewski, Daylight Dies, Deep Insight, Defleshed, Dhafer Yousef, Diamond Dogs, El Caco, Emily McEwan, Fanny Kempe, Frans Haraldsen, Fronda, Gustav and the Seasick Sailors, Gyllene Tider, Ikiz, I’m From Barcelona, Infinite Mass, Insense, Jill Johnson, Joakim Milder, Jon Strider, Kashmir, Katatonia, Kilpi, Knut Reiersrud, Lane, Lars Lillo Stenberg, Lars Winnerbäck, Lasse Lindh, Lisa Ekdahl, Lisa Werlinder, Lundin Danemo Kvintett, Madrugada, Magnus Lindgren, Margareta Bengtson, Maria Misgeld, Marie Fredriksson, Marit Bergman, Melody Club, Momus, Mikael Wiehe, Miss Behaviour, Mörk Gryning, Nanne Grönvall, Nils Berg Cinemascope, Nils Petter Molvaer, Nordman, Opeth, Peder af Ugglas, Per Gessle, Peter Asplund Quartet, Petter, Pär Lindh Project, Raised Fist, Rebecka Törnqvist, Rolf Wikström, Sgt Petter, Shirley Clamp, Silje Nergaard, Stonegard, Suburban Kids With Biblical Names, Suicide Nation, Sunrise Avenue, Swedish Jazz Kings, The 69 Eyes, The Hives, The Latebirds, The Legends, The Plan, The Radio Dept, The Real Group, Tommy Körberg, Åsa Jinder m fl.